De eerste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Buenos Aires

Door: Joa

Blijf op de hoogte en volg Joa en Marieke

24 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk mijn eerste blog vanuit Buenos Aires! Vrijdagochtend heb ik met veel moeite afscheid genomen van mijn ouders en zusje. De eerste vlucht ging naar Frankfurt en van daaruit zou ik doorvliegen naar Buenos Aires (BA). Het was een verschrikkelijke vlucht met veel turbulentie en dus werd de landing afgebroken met een doorstart en begonnen we aan een nieuwe pogimg. De turbulentie was echt misselijkmakend.. Uiteindelijk is het gelukt om te landen en begon mijn lange dag in Frankfurt: ik moest tien uur wachten op de volgende vlucht. Al gauw kwam ik erachter dat je heel makkelijk met de trein de binnenstad in kon, dus daarmee kon ik aardig mijn tijd doden. Die avond vloog ik door naar BA, dus ik heb geprobeerd te slapen in het vliegtuig. Dat is helaas wel lastig want je zit ruim 13 uur in dezelfde stoel.. Eenmaal in BA was ik zo door de douane en had ook vrij snel mijn bagage en ben toen in de eerste de beste taxi gestapt. Deze taxirit was al een eerste goede kennismaking met BA en zijn weggebruikers, want jeetje wat rijden die Argentijnen als idioten! Auto's die in de middelste baan 50 rijden en aan beide kanten met 120 worden ingehaald en zelfs fietsers aan de kant van de snelweg. Uiteindelijk ben ik veilig aangekomen bij Milhouse Hostel midden in het centrum aan de Avenida de Mayo die leidt naar het belangrijkste plein van BA: Plaza de Mayo. Ik kon helaas niet gelijk op mijn kamer maar ik kon gelukkig wel ergens douchen. Die middag heb ik gelijk een bike tour gedaan door het zuidelijke deel van BA. Dat was een hele leuke manier om gelijk een groot deel van BA te zien, waaronder Plaza de Mayo, Porte Madero en het bekende La Boca met de gekleurde huisjes. In de groep zaten hele leuke mensen, ook een aantal uit mijn hostel. Die avond heb ik met een Nederlander en een aantal Australiërs mijn eerste Argentijnse steak gegeten. Daarna ben ik gauw teruggegaan naar het hostel want ik was doodmoe van de lange dag. Ik slaap de komende weken op een dorm, met vijf andere meiden, een Nederlandse, twee Deense en twee Australische.

De volgende dag, zondag, heb ik wat uitgeslapen en heb heerlijk in de zon op het dakterras gezeten. Ik was alleen vergeten me in te smeren tegen de zon, dus ik ben gelijk flink verbrand. Die middag ben ik met mijn Nederlandse kamergenootje richting Palermo gegaan. Dat was nog een hele uitdaging om de weg te vinden, waar we uiteindelijk ook niet helemaal in geslaagd zijn.. We hebben een lange wandeling gemaakt door een hele mooie wijk met mooie parken, maar hadden moeite om de weg terug te vinden. Uiteindelijk bleken we totaal de verkeerde kant op gelopen te zijn en zijn we door twee meisjes terug naar de metro gebracht. 's Avonds weer lekker uit eten geweest en film gekeken met de meiden op de kamer.

Voor vandaag had ik mij ingeschreven voor een walking tour door San Telmo, een van de oudste wijken van BA. Vandaag is een vrije dag voor de Argentijnen want ze vieren het afschaffen van de dictatuur. Dit wordt uitgebreid gevierd op Plaza de Mayo en in onze straat Avenida de Mayo. Er is dus al de hele dag een enorme optocht met allemaal mensen van verschillende partijen, zoals een sociale arbeiderspartij en een communistische partij. Ze lopen met enorme spandoeken, zingen en maken muziek met trommels. Ook zie je overal foto's van mensen die tijdens de dictatuur zijn verdwenen en die nooit zijn teruggevonden. Met de walking tour kwamen we dus midden in de optocht terecht, wel grappig om mee te maken. Daarna zijn we naar San Telmo gelopen, met de prachtigste straatjes en leuke winkeltjes. Er wordt hier veel antiek verkocht, dus je ziet in elke straat wel winkeltjes met veel oude spullen. Ook dit was weer een gevarieerde groep met Britten, een Indiër, een Roemeense, een Braziliaanse en een Nederlander, erg gezellig dus. 's Middags zijn we ergens met zijn allen gaan lunchen. Na de wandeling hebben ons nog een tijdje vermaakt met de optocht. De optocht heeft de hele dag geduurd, tot een uur of 8, er bleven maar nieuwe groepen langslopen. Net heb ik met mijn kamergenootjes pizza gehaald en die op het dakterras opgegeten.

Ik ben bekaf na zo'n dag, dus zo gauw naar bed. Morgen wacht me weer een leuke dag: dan begint mijn Spaans cursus. Ik merk dat het lastig is om je verstaanbaar te maken, want de meeste mensen hier praten geen Engels. Die Spaans cursus gaat me dus goed van pas komen, ben benieuwd hoe me dat vergaat!

Chau!
Joa

  • 25 Maart 2014 - 10:41

    Peter:

    Heey Joa,
    Leuk om te lezen en zo ook een beetje van afstand mee te beleven. Succes met de cursus! Yo no habla Espagnol, viva! Google translate

  • 25 Maart 2014 - 12:11

    Paul V Maaren:

    Leuk verhaal Joa. Nog maar net weg en al zoveel indrukken opgedaan! Dat belooft wat voor de komende maanden. Liefs, Paul

  • 25 Maart 2014 - 18:21

    Opa Geert:

    Lieve Joa,
    Met bewondering heb ik je verslag gelezen. Ik hoop dat je het verder goed maakt en veel succes met je cursus.

    Liefs
    Opa

  • 26 Maart 2014 - 11:12

    Yvonne:

    Hoi,

    wat is dit leuk, ben er gewoon bij!!!!!!!
    Lekker genieten daar,
    Yvonne

  • 26 Maart 2014 - 12:59

    Rowan:

    Wauw Joa de Poa! Met die foto's van Facebook erbij zie ik het helemaal voor me! :) Verwacht nu alleen nog een foto als bewijs dat je op 'ons' hebt geslapen haha ;) We missen je nu al! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joa en Marieke

De komende maanden zullen wij een groot avontuur aan gaan en door Zuid-Amerika reizen. Joa vertrekt op 21 maart en Marieke zal daar achteraan komen op 17 april. We zijn weer terug op 27 juli. Je kunt ons volgen via deze reisblog die we wekelijks proberen bij te houden!

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 25185

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 27 Juli 2014

Reis door Zuid-Amerika

Landen bezocht: