Estudiar de espanol en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu Estudiar de espanol en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu

Estudiar de espanol en Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Joa en Marieke

30 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Er is alweer een week om, wat vliegt de tijd! Het was een erg leuke week, want ik ben dinsdag begonnen met de Spaans cursus. Ik heb elke dag les van 9 tot 14 uur, erg intensief dus! Maar daardoor gaat het Spaans leren wel erg snel. De school is gelukkig heel dichtbij het hostel, dus ik loop er in drie minuten heen. Deze week had ik samen les met Jo, Sarah en Cody, drie Australiërs, die ik zaterdag ook al had ontmoet dus dat was erg gezellig. Vaak gingen we na de les samen lunchen en 's avonds uiteten. Zij zijn helaas gisteren vertrokken, dus waarschijnlijk krijg ik de komende twee weken privé les.

Dinsdag zij we na de les gaan lunchen en hebben we nog wat marktjes bezocht hier in de buurt. Ik zit met het hostel echt midden in net centrum, dus er zijn heel veel leuke winkeltjes op loopafstand. Dinsdagavond zou ik met de Australiërs, twee Amerikanen en een Indiër naar een Peruaans restaurantje gaan. Maaarrr.. er moest eerst gedanst worden! Elke dinsdagavond wordt er in het hostel gratis een uur tangoles gegeven, dus we hebben met z'n allen meegedaan. Eerst was ik wat zenuwachtig, want mijn ritmegevoel is niet echt geweldig, maar het viel allemaal heel erg mee en het was erg leuk. Daarna zijn we naar het Peruaanse restaurant geweest en ondertussen waren er ook nog twee Nederlanders aangehaakt, waaronder Sanne, mijn kamergenootje. Het eten was er heerlijk en ontzettend goedkoop. Als je de goede plekjes weet te vinden kun je hier voor ongeveer 10 of 15 euro een flinke maaltijd met wat te drinken krijgen (wijn is natuurlijk ook erg goedkoop). Daarvoor kun je het niet laten toch?!

Woensdag na de lunch heb ik wat gerelaxt en nog wat gestudeerd. 's Avonds zijn we weer met ongeveer dezelfde groep naar een restaurantje gegaan waar ik echt de beste steak EVER heb gegeten! Zo hoort het in Argentinië ;-)

Donderdagmiddag ben ik met Sanne en Rohim (de Indiër) naar de wijk Palermo geweest. Dat is zo'n beetje de hipste wijk van BA met veel kunstenaars en studenten. Je vindt er veel leuke barretjes, restaurantjes en winkels. Daar hebben we wat rondgelopen en lekker geluncht op het terras. 's Avonds was er een meeting met pizza in het hostel voor iedereen die via Kilroy een Spaans cursus of vrijwilligerswerk doet. Dat was erg gezellig, heb gelijk weer wat aardige meisjes leren kennen.

Vrijdagavond was de laatste avond van de Australiërs, dus we hebben samen meegedaan met de BBQ van het hostel op het dakterras, wat heerlijk was! Het was nog erg warm, ook al was de zon allang onder. Die avond was er een feestje in het hostel, dus we hebben een leuke laatste avond samen gehad.

Gisteren, zaterdag, hadden we met alle kamergenootjes afgesproken samen wat te gaan doen. Ik deel mijn kamer met Sanne, Ida en Manleen (Deens) en Justine en Claire(Australisch). We zijn toen naar de markt van Recoleta geweest. Dat is een enorme markt met veel sieraden, tassen, kleding en andere spulletjes. Het was een lekkere dag om daar wat rond te hangen, maar wel erg warm. Het was in een park, naast de bekende begraafplaats van Recoleta waar Eva Perron ligt, dus daar heb ik ook nog wat rondgelopen. Zo'n begraafplaats ziet er heel anders uit dan bij ons, er staan allemaal gebouwtjes waar de kisten op planken worden neergelegd. Elke familie heeft zijn eigen huisje. Die avond zijn we met z'n allen naar een Ierse pub gegaan, waar het bier gratis was voor meisjes. Daar hebben we ook wat gegeten. Al met al een hele leuke dag dus!

Vandaag is het helaas een minder mooie dag, het regent al bij de hele dag. Vandaag dus maar even een relaxdagje in het hostel. Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle lieve berichtjes, die doen me goed als ik thuis even mis!

Chau! Liefs,
Joa

  • 30 Maart 2014 - 21:46

    Yvonne:

    Hoi,

    Joh ik vind het zo leuk wat je allemaal doet en ik vind het knap van je dat je die Spaanse les volgt,heel goed!!!
    Nou lekker genieten en ons laten meegenieten!!
    Yvonne

  • 30 Maart 2014 - 21:48

    Elisabeth:

    Pas maar op dat je niet tonnetje rond word met al dat goedkope eten en gratis bier :D

  • 30 Maart 2014 - 23:30

    Danielle:

    Hola Joa,

    Hablo un poco de español. Ik ben "ooit" ;-) met een 8 voor spaans geslaagd maar dat is wel heeeel lang geleden!!

    Wat goed om te lezen dat je je tot nu toe prima vermaakt, niet vergeten foto's te maken voor ons.

    Enne volgens mij heb je niet eens tijd om heimwee te hebben, je hebt het daar veel te druk voor!!!

    Groetjes, Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joa en Marieke

De komende maanden zullen wij een groot avontuur aan gaan en door Zuid-Amerika reizen. Joa vertrekt op 21 maart en Marieke zal daar achteraan komen op 17 april. We zijn weer terug op 27 juli. Je kunt ons volgen via deze reisblog die we wekelijks proberen bij te houden!

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 25176

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 27 Juli 2014

Reis door Zuid-Amerika

Landen bezocht: