Reunited in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu Reunited in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu

Reunited in Lima

Door: Joa en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Joa en Marieke

21 April 2014 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Daar zitten we dan, met z'n tweeen achter de computer aan de andere kant van de wereld! Eerst de laatste dag in Buenos Aires van Joa en dan de reis van Marieke.

Woensdag vloog ik terug van Posadas naar Buenos Aires en die avond heb ik een hapje gegeten met Sanne en Hanna, wel een beetje laat (half 12) maar zo gaat dat in Argentinie. Donderdag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik met Sanne naar San Telmo geweest om wat te shoppen. Op de markt een mate kopje gescoord en later een Messi shirt. Die avond zou mijn laatste avond worden en ik wilde graag een laatste keer eten met alle mensen waar ik de afgelopen weken mee omging, maar uiteindelijk belandden we met 16 man in een restaurant! Super gezellig, maar wel chaos met bestellen en apart betalen, haha. Na het eten zijn we naar een feestje in het andere hostel geweest en ben ik overgehaald om mee te gaan naar een nachtclub. Laatste avond he, dan hoort dat! We gingen met een hele groep, maar uiteindelijk raak je toch iedereen kwijt. De rit naar de club was echt bizar, want we moesten op tijd binnen zijn. De taxichauffeur vond het geweldig en reed met 120 door de stad, alle andere auto's omzeilend alsof hij James Bond was. Gelukkig kwamen we heelhuids aan en hebben we een leuke avond gehad. De volgende dag al mijn zooi ingepakt en nog met Sanne naar een hele bijzondere boekenwinkel geweest, in een oud theater. Toen was het helaas tijd om afscheid te nemen en vloog ik niet veel later naar Lima. Er was een transfer geregeld maar die kwam ruim twee uur te laat, heel erg balen als je super moe bent.. Maaarr.. in het hostel werd ik opgewacht door Marieke, dus dat maakte alles weer goed!

17 April, om half 5 ging de wekker! Op naar het vliegveld. Na afscheid genomen te hebben van mijn ouders stapte ik in het vliegtuig om na 19 uur reizen in Lima door mijn transfer opgehaald te worden op het vliegveld. Tijdens mijn vlucht werd ik gewaarschuwd door de man die naast me zat dat er in Lima echt helemaal niks te beleven viel en dat het altijd bewolkt is, nou die man had het echt vreselijk mis! Ik heb in de taxi rit naar het hostel mijn ogen uitgekeken! Exotische planten, overrennende straathonden en een doordringende zeelucht. Eenmaal bij het hostel aangekomen werd de deur opengedaan door niemand minder dan MARION! Ik had stiekem met Nick geregeld dat we in hetzelfde hostel zouden verblijven, verrassing! Gezellig even bijgekletst op het dakterras en toen eindelijk mijn bedje! De volgende ochtend samen ontbeten en richting het stenen strand gewandeld. Daar hebben we heerlijk de hele dag gezeten. Ondanks de vele bewolking en zonnebrand toch nog verbrand, ai! 's avonds hebben we in het hostel samen gekookt en genoten van een lekker ijsje! Vervolgens was het wachten op Joa, waar bleef ze nou?!? Ik begon me toch wel een beetje ongerust te maken, na een telefoontje bleek ze net haar transfer gevonden te hebben en 45 minuten later vlogen we elkaar in de armen! Finally reunited! Snel ons bedje in, beide gesloopt van de afgelopen dagen.

Zaterdagochtend hebben we met z'n vieren ontbeten en lekker in de zon op het dakterras gezeten. Daarna zijn we op weg gegaan naar de Nikon winkel, want Nick's lens was kapot. Je had onze taxi moeten zien, die viel zowat uit elkaar en kon maximaal 40 km/u. Piep, piep, broem, broem, kedekedeng, boem. Helaas, de winkel was dicht dus zijn we maar doorgereden naar het centrum voor een middagje sightseeing. Lima heeft een mooi centrum, met grote kleurrijke pleinen en oude koloniale gebouwen. Ook hebben we een enorme overdekte markt bezocht, met gigantische veel marktkraampjes waar van alles en nog wat werd verkocht, maar vooral veel vlees. Daarna zijn we ergens gaan lunchen (voor 2 euro een menu), zelfs in het Spaans gevraagd of er noten in het eten zaten, maar dat ging toch niet helemaal goed.. Allergische reactie voor Joa. Na het eten hebben we nog een tijdje in de zon gelegen in een parkje en toen zijn we terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we een heeerlijke fruitsalade gemaakt. 's Avonds zijn we uit eten geweest (beste kipschnitzel everrr!) en hebben we nog door Parque de Kennedy gewandeld en katten geknuffeld (Joa uiteraard niet met al haar allergien hahaha). In dat park zitten enorm veel katten en je kan ze ook adopteren.

Zondag hebben we heel lang op het dakterras genoten van de zon. Toen hebben we een uitgebreide paaslunch gemaakt met pannenkoeken met gebakken banaan en nutella, bruine broodjes (dat is hier zeldzaam), groenvoer, chocoladepaaseieren, hagelslag voor Marion's verjaardag en mangosap. Jammieee! Na deze lunch zijn we naar de vele Inka markten geweest hier in de buurt met de meest prachtige spullen. Als het kon hadden we alle winkels leeggekocht. Na een simpele maaltijd met noodles, salade en een broodje omelet zijn we naar Parque de la Reserva geweest. Dit is een park vol met fonteinen met prachtige lichtshows. Een mooie afsluiting van ons weekend samen met Nick en Marion.

Vanochtend hebben we Marion en Nick uitgezwaaid. We hebben toen de kaart er eens bij gepakt en een plan gemaakt voor onze volgende bestemming, Paracas. Bustickets en hostel zijn geboekt. We wilden eerst graag via Huancayo en Ayacucho naar Cuzco, maar de wegen blijken te slecht en er gaan alleen lokale bussen. Niet ideaal dus, zeker de bergpas van 4800 meter leek ons wat heftig voor onze eerste busreis. Dsu dan maar richting het zuiden, wat ook prachtig schijnt te zijn. Vervolgens hebben we boodschappen gedaan en gelunchd aan het strand. Lekker gewandeld langs zee en de pier bekeken. Ook kwamen we bomen vol agapornissen (kleine papegaaitjes) tegen! 's Avonds hebben we een pastasalade gemaakt en lekker bijgekletst.

We duiken zo lekker ons bedje in, want morgen staat onze eerste etappe op de planning. Jullie horen gauw weer wat van ons, hopelijk met weer mooie verhalen! De foto's van Lima staan op facebook.

Hasta luego!
Marieke en Joa

• 22 April 2014 - 07:27

Yvonne:

Hoi,

Meiden wat geniet ik van jullie verhalen, heerlijk! Zit al op het nieuwe verslag te wachten

• 22 April 2014 - 08:53

Ad:

Nou dat gaat harstikke goed. Wat een avontuur. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Liefs Ad