Mijn verjaardag, de tangoshow en Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag, de tangoshow en Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joa en Marieke - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag, de tangoshow en Uruguay

Door: Joa

Blijf op de hoogte en volg Joa en Marieke

09 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Er is alweer meer dan een week verstreken sinds mijn laatste blog, time flies when you're having fun! Er is weer veel gebeurd, waaronder mijn verjaardag vorige week woensdag! Dinsdag heb ik een hele aardige Engelse jongen leren kennen, David, en even later een Nederlander, Maarten. We besloten die avond alvast mijn verjaardag in te luiden. Dus samen met Sanne, David, Maarten, Art en Maibrit ben ik uit eten geweest in de oude wijk San Telmo. We hebben echt een geweldige avond gehad met steaks en wijn in overvloed en om 12 uur hebben we mijn verjaardag ingeluid. Woensdag was ik dan echt jarig en ik was vrij van mijn spaans cursus vanwege een herdenkingsdag, dus dat kwam goed uit. Ik ben samen met Sanne, Art, Maibrit en Maarten naar Palermo geweest, want we wilden naar een museum. Helaas was de rij enorm (waarschijnlijk vanwege de vrije dag) dus zijn we doorgelopen naar een Japanse tuin en een groot park. Het park was bomvol met Argentijnen die aan het fietsen waren, skaten, waterfietsen, spelletjes doen of picknicken. Die avond zijn we weer met een grote groep uit eten geweest op een terras in Palermo. Al met al heb ik een hele leuke verjaardag gehad met allemaal gezellige mensen!

Donderdagavond waren Jo, Sarah, Cody en Christina voor een avond terug in Milhouse, dus ik ben met hun naar Chiquilin geweest, waar je echt de meest fantastische steak kan eten. Na het eten ben ik met Sanne, David en Maarten naar een feestje van de hostel geweest, in de andere vestiging een straat verderop. Het was echt een heel leuk feestje! Het rare is hier alleen dat de drankjes die je hier krijgt echt super sterk zijn, als je een cocktail besteld (voor €3,50 per stuk) krijg je een halve liter beker, die voor de helft gevuld is met alcohol en de rest is dan frisdrank. Erg sterk dus! Je kunt wel nagaan hoe iedereen er bij loopt na twee drankjes..

Vrijdagavond ben ik met David naar een tango-avond geweest, wat echt geweldig was! Eerst kregen we tangoles (zie voor een filmpje mijn facebook) en daarna hadden we een drie gangen diner. Tijdens het eten werd er een hele gave tangoshow opgevoerd. Echt heel bijzonder om mee te maken!!

Voor zondag hadden Sanne en ik een dagtour naar Colonia in Uruguay geboekt. We moesten om half 8 vertrekken naar de boot en kwamen om 10 uur aan in Colonia. Daar zouden we eerst een walking tour krijgen en 's middags was er tijd om zelf het stadje te bekijken. De walking tour was wel aardig, maar de gids probeerde haar verhaal te vertellen terwijl ze liep, dus dat was af en toe niet te volgen. Tijdens de tour kwamen we langs mooie oude Spaanse huizen, maar dat was ook eigenlijk het enige boeiende wat we daar konden doen. Na de walking tour hadden we nog een hele middag te gaan, maar er was vrij weinig te doen. Het was zondag, dus veel winkels waren dicht behalve de toeristische winkeltjes. We hebben wel ergens heerlijk gelunchd en vervolgens heel lang geschommeld in een speeltuin. Wat wel opvallend was, was dat we zowat overal werden opgelicht.. het begon al met de lunch. We hadden alleen Argentijnse pesos bij ons en daar konden we ook prima mee betalen. Maar achteraf bleek dat ze totaal niet de goede rate berekenden, dus hebben we veel te veel betaald. Hetzelfde gold voor de ijsjes die we hebben gehaald. Heel frustrerend dat ze je zo oplichten! Al met al was het allemaal een beetje teleurstellend, maar we hebben het wel heel gezellig gehad. Die nacht moesten we helaas weer afscheid nemen van David, heel erg jammer.. hij vertrok om 3 uur 's nachts dus het was een lange avond, maar wel erg gezellig.

Maandagavond ben ik naar la Bomba de Tiempo geweest, een concert van een grote drumband. Dat was echt heel erg leuk, echt knap hoe die mensen muziek kunnen maken! Het was in een oude fabriekshal en er waren veel Argentijnen dus er werd flink gedanst. Die nacht heeft het hier ontzettend hard gestormd, echt niet normaal. Ik werd wakker van kamergenootjes die tot de conclusie waren gekomen dat ons plafond lekte. Gelukkig was het niet mijn bed waarin water druppelde, maar het was toch wel een rare gewaarwording...

Vandaag is Sanne jarig, dus we gaan zo lekker uit eten in San Telmo. Vanmiddag hebben we meegedaan aan de Cook&Booze in het hostel. We hebben empanadas gemaakt, wijn gedronken en het lokale drankje mate gedronken (een soort hele sterke groene thee, maar dan ook echt heel erg sterk).

Ik ga me maar eens gauw klaarmaken voor vanavond, tot de volgende keer!
Chau,
Joa


  • 09 April 2014 - 01:14

    Paul:

    Weer een leuk verslag meissie. Wat een leuke dingen doe je daar allemaal. Mooi begin van je trip. Adios xxx

  • 09 April 2014 - 12:07

    Ginny:

    Wat gezellig allemaal!XXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joa en Marieke

De komende maanden zullen wij een groot avontuur aan gaan en door Zuid-Amerika reizen. Joa vertrekt op 21 maart en Marieke zal daar achteraan komen op 17 april. We zijn weer terug op 27 juli. Je kunt ons volgen via deze reisblog die we wekelijks proberen bij te houden!

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 25157

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 27 Juli 2014

Reis door Zuid-Amerika

Landen bezocht: